maandag 28 januari 2013

The making of... een feuilleton... Stuiter Blokjes

Wat gaat de tijd snel hè? Ik ben zo druk bezig met mijn quilt dat de uren voorbij vliegen. Ik moet wel eerlijk bekennen, ik maak nogal wat foutjes.

Snij blokjes verkeerd af, resultaat te klein. Maar ik maal er niet om, want weggooien ga ik natuurlijk niet doen. Ik bewaar alles en dan ineens is zo'n te klein blokje een grote schat voor deze lieverd.
 
Uiteraard heb ik om te voorkomen dat ze de draadjes die er aan de achterkant zaten op zou eten even een lapje tegenaan genaaid. Ze viel er heerlijk mee in slaap. Klein wondertje, want ons stuiterballetje slaapt erg weinig, ze lijkt op iemand, hoorde ik Evy laatst verzuchten.
 

Wat zo'n verpruts lapje al niet kan doen. Maar de bedoeling is natuurlijk dat we goede lapjes fabriceren, passende lapjes met de juiste naadtoeslag.

Het blokje van gisteren was redelijk snel klaar, uurtje of 10 bezig met naaien, uithalen, naaien, maar dan heb je ook wat. 8 vierkantjes met een geel middenstuk en zwarte driehoekjes en 1 vierkantje met rood middenstuk en paarse driehoekjes.
 
Op naar het volgende blok, en die is een partij ingewikkeld. Ik dacht dat het mij nooit zou lukken maar ineens viel het kwartje. Kijk, ik moet eerlijk zijn, enige zelfreflectie mag mij niet ontbreken. Ik ben niet het helderste lampje in de kroonluchter als het om naaien gaat. Ergens begrijp ik de logica niet. Daar heb ik wel vaker last van, daarom weiger ik ook mee te doen aan IQ testen. Ik snap ook nooit die rare dingen waar je het volgende plaatje van moet raden.
 
Maar na eindeloos uitleggen, negeren van mijn onnozele uitdrukking, en nog eens uitleggen begint het te dagen. Er gloort hoop aan de quilthorizon.

Het volgende blok.

Het paperpiece patroon kun je weer hier vinden. Blijf er alert op dat niet schalen aan gevinkt moet staan.

En zo moet het er uit komen te zien. Maar liefst 44 van deze blokken liggen voor u te wachten 

Morgen volgt de uitleg van hoe de blokken worden gemaakt, voor iedereen die dit al weet, naai ze -:)

Ik ben namelijk een beetje van slag. Onze Koningin neemt afscheid. Ik ga haar eerst even een brief schrijven. Want ik onderhoud een, weliswaar eenzijdige, maar daarom niet minder hartelijke briefwisseling met Hare Majesteit.

Groetjes,
Petra

5 opmerkingen:

  1. Woooowie dit blok is wel leuk hoor Peet:-):-) mmmm krijg al bijna kriebels zou het ook met rozenstofjes kunnen:-)???

    BeantwoordenVerwijderen
  2. De Emma is nu wel heel erg toepasselijk!
    Veel plezier met het maken van je Amish quilt!
    groetjes van Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het wordt mooi!
    En ik kan met je meevoelen over het afscheid van onze koningin.
    Koningin Beatrix klinkt bijvoorbeeld al zóveel (ge)moede(r)lijker dan Rex Wim-Lex. Ja toch?
    Lekker verder met je mooie lapjes en plannen; ik geniet mee!
    Groetjes,

    Jeanneke.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Haha, wat een lekkere tante ben je toch, zelfreflectie en een gezonde dosis humor maakt dat je er niet onder gebukt gaat. Wat een heerlijk blok is dat, 44 stuks dus, makkie.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik volg je maar doe even niet mee.
    Heerlijk zo'n slapend kind daar geniet je ook van,groetjes Annie.

    BeantwoordenVerwijderen

        Lieve mensen, We gaan het weer een keer doen... onze beroemde gra...